Епископ Јеротеј богослужио у Светоархангелском манастиру у Каони

____________________________

У другој недељи Великог поста, 31. марта 2024. године, Преосвећени Епископ шабачки г. Јеротеј је началствовао светом Литургијом у Светоархангелском манастиру у Каони.

„У овој другој недељи Великог поста читамо у данашњем јеванђелском одељку о томе да су греси узроци свих наших страдања, болести и смрти. Господ исцељује овог одузетог кога су Му донели на одру онда када му је опростио грехе. Црква нас подсећа у ове дане Часног поста да треба да се сећамо да су узроци свих наших проблема и невоља наши греси према Богу и према ближњима. Зато треба да у ово време поста интензивирамо наш духовни живот, да се чешће исповедамо и да све то што нас оптерећује и што је узрок ко зна каквих наших страдања у животу исповедимо пред Богом, покајемо и променимо свој живот. Овде увиђамо да је битно и да верујемо у Цркву и да држимо оно што нам Црква заповеда, нарочито током Великог поста. Овај човек који је био непокретан је по читав дан лежао на свом одру и није могао ни да исповеди своје грехе, али исцељује се и вером Цркве, вером тих људи који су га донели и спустили кроз кров испред Господа да би га исцелио. Исцељујемо се, дакле, не само нашом вером, него вером Цркве која помаже и оснажује нашу веру.

Такође, данас прослављамо и Светог Григорија Паламу, Архиепископа града Солуна, који је живео у четрнаестом веку и у чије су се време водили разни спорови и појавила јерес која је дошла са Запада, а која је тврдила да се ми обожујемо тварном благодаћу Божијом. Свети Григорије је заступао супротан став и говорио да се ми обожујемо нествореном Божијом благодаћу. То је била борба између црквеног предања, традиције и начина живота и филозофског начина мишљења људи који су сматрали да су умнији од Цркве, да од њих почиње свет и да су они открили нешто ново што нико није знао. Они су хтели читаву Цркву да промене и уподобе себи. У оваквим случајевима Црква мора да реагује, да одвоји лажне пастире од целине, да их одвоји од себе да би спасила народ. Свети Григорије Палама, на саборима који су били поводом овог питања, је заступао учење Цркве још од времена Старог завета да Бога упознајемо Његовим откривењем. Ми познајемо Бога, јер је Он хтео да ми Њега познајемо. Он се први нама открио да би ми Њега могли да упознамо и то познање је кроз благодат коју нам Он даје кроз своје божанствене енергије, које пошто Њему припадају су нестворене, јер је Он нестворен“ – беседио је Владика Јеротеј.

No items found.




________________________